Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Friday, June 27, 2008

GERAKAN YAHUDI, FREEMASONARY : DIMANA KITA???



Assalamualaikum..


Salam perjuangan salam ukhuwwah..salam bertemu kembali....


Emm....terbengkalai aku punya blog dah lama sangat..sibuk sikit, nk citer ape plak kali ni ek!!!

Keylah!! Aku nak kongsi ngan sahabat-sahabat ape yang aku dapat masa aku exam baru2 ni...

Walaupun aku hanya membaca kitab kuliah tapi...input yang aku dapat sangat banyak...berkenaan isu sekeliling sekarang ni... isu dunia...berkenaan dengan BUMI PALESTINE...berkebetulan arini aku kene bagi pengisian untuk Muzakarah Berkelompok atau SMART CIRCLE ataupun USRAH...alaa...bagi tazkirah je...aku pun bagi la ape yang aku dapat dalam buku kuliah aku tulaa....memandangkan kita semua ni bidang yang berbeza so kita share la ape-ape yang kita dapat..dengan kawan-kawan, jangan kedekut ilmu.... :)


Tajuk buku aku Tayyarat Fikriyyah Al mua'sarah...( aliran pemikiran semasa, lebih kurang laa maksud dia..) buku lebih kepada membincangkan bab YAHUDI dan strategi depa semua nak menjahamkan Islam...tanpa di sedari oleh umat islam sendiri...aku baca dan terus baca..kitab kuliah kat mesir ni hasil adabtasi dari kitab-kitab lain...


Konklusi yang leh aku buat dari ape yang aku baca...strategi yang digunakan oleh YAHUDI untuk jatuhkan ISLAM KHUSUSNYE bumi dan penduduk palestine....emm...punye laa depa ni ingat depa nye tok moyang punya wasiat kononnye depa mendakwa yang tanah palestine ni adelah JANJI TUHAN kepada NABI IBRAHIM untuk di wasiatkln kepada anak-anak or waris laa...dan mereka juga mendakwa kat palestine tu ade satu bukit yang dinamakan JABAL YAHUU bersempena nama tuhan depa...tanah yang depa kata perjanjian tuhan dengan NABI IBRAHIM tu adalah dari sungai furrat ( IRAQ ) hingga ke sungai nil ( MESIR )...huhuhu...punya laaa siap ade kawasan lagi...


Antara strategi yang depa guna nak jatuhkan adalah dengan menggunakan satu pertubuhan atau gerakan rahsia atau pun yang dikenali sebagai FREEMASONARY...ni nama yang latest laaa kononye..kalau tak depa guna nama AL QUWWATUL AL KHAFIYYAH ataupun ALMASUNIAH...itu dalam bahasa arab daaa..maknanya sama je..GERAKAN RAHSIA...

GERAKAN berjema'ah...emm..menarik kan...pastu depa guna satu manhaj yang mana dengan menyebarkan pahaman ilhadiyah atau ATHIES....supaya manusia sejagat tak percaya akan kekuasaan atau hilang terus tauhid akan ALLAH...


Bila dah tersebar, manusia dah umpama hilang laa pedoman..dah tak kenal akan hukum hakam hilang akhlak bunga diri, hilang nilai-nilai kemanusiaan...so senanglaa depa ni nak teruskan strategi seterusnya....diorang ni akan pegang HARD CORR dalam sesebuah negara...pemimpin tertinggi laa..sebab pemimpin akan jadi roll model pada rakyat, rakyat kompem akan dengar cakap pemimpin walaupun kadang-kadang ada yang menolak...sebab BILA KITA DAPAT KUASA KITA BOLEH BUAT APE SAJE.....huhuhu....dengan itu dapatlaa depa ni nak bentuk pertubuhan-pertubuhan lain....contoh yang memang aku sendiri pun terkejut..KELAB YOGA...selalu kita dengar kan...senaman YOGA....ni pun dakyah yang dibuat oleh yahudi...huhuhu...nak rosakkan akidah kita umat ISLAM khususnya....kelab-kelab kecil ni adelah sebagai PERISIK atau lebih kurang kader-kader depa laa nak luaskan empayar yahudi...emmm bagus tak bagus, kita umat Islam....ape yang kita buat...bg sokongan atau ape? kita tak sedar sebenarnya kadang-kadang kita lah yang jadi penyumbang terbesar....huh!!! seram aku.


Ok...depa ni juga akan adakan MUKTAMAR untuk bincangkan permasalahan andai ade strategi yang depa guna tu bermasalah...emm...adik beradik muhasabah laa...lebih kurang!!! Dah bincang sesama depa dapat kata sepakat...mereka baiki ape yang silap bagi melicinkan gerakan depa...


Jika kita perhatikan kita selaku UMMAT ISLAM adelah tak salah kalu kita tiru cara yang depa guna untuk tolak mereka balik..dengan menggunakan strategi depa. Tak salah sebab kadang-kadang kita nak tolak musuh kita kena kenal musuh..ini tidak musuh kenal kita tapi kita tak kenal musuh macam mana kita nak tolak musuh...last sampai sudah gerakan islam menjadi lembab dek kerana kesilapan kita sendiri.


Jadi antara strateginnye :


- gerakan yang bermanhaj dustur kita AL QURAN dan ASSUNNAH.

* dengan menggunakan manhaj kita akan lebih mensistematikkan gerakan kita dan pasti kita tidak akan terseleweng dari jalan sebenar yang kita nak bawa.


- mesti dalam kumpulan.

* kalau kita sendirian kita akan jadi lemah dan orang mudah nak patah atau serang kita, macam kisah kambing biri-biri yang terpecah dari kumpulannya maka senanglah serigala nak makan...( pandai2 la cari cerita tu )


- Sentiasa bermuhasabah.

* bila kita selalu chek list kita akan pastikan tidak akan mengulangi kesilapan yang sama...pastu mesti berlapang dada...berfikiran terbuka...supaya senang dan mudah untuk kita lalui jalan dakwah yang kita nak bawa.


- Bermatlamat yang satu ( SEBAGAI AGEN PERUBAH DAN MENJULANG KEMBALI KEGEMILANGAN ISLAM.

* emmm...jika kita perhatikan orang yahudi mampu dan mereka terus cuba bangkit mencari jalan untuk mendapatkan kembali tanah dakwaan mereka kononnye...kita ummat ISLAM tidak mahukah untuk bangkit dan cari jalan untuk kembalikan semula kegemilangan ISLAM DAN KEMBALIKAN SEMUAL KHILAFAH UTHMANIYYAH yang menjadi batu loncatan tersebar ISLAM di seantero DUNIA.


Inilah antara yang aku dapat dari ape yang aku baca... ni baru separuh kitab tak semua lagi...nanti aku sambung balik laa...cerita ni...supaya kita sama-sama dapat hadam dan rasa sedar dalam diri untuk bangkitakan kegemilangan ISLAM...


Emm...jadi kita selaku UMMAT ISLAM semestinye lebih terkedepan dan lebih bersistematik.


Bersama-samalah kita membantu sahabat-sahabat, saudara seakidah kita di BUMI PALESTINE, walau hanya dari jauh...sekurang-kurangnye ade juga sumbangan dari kita...sahabat-sahabat boleh mendapatkan maklumat dan keadaan terkini di PALESTINE dengan melawati : http://www.minipavilion.blogspot.com, kalau dah malas sangat nak beli surat khabar...kalu kat mesir ni bahasa arab, kalu negara lain mybe guna bahasa ibunda disana..so...kat laman web ni dah diterjemahkan ke dalam bahasa melayu pun....jadi...kalau malas lagi tak taulaa....memang patut kita dapat gelaran ME-LAYU....tepuk dada tanya IMAN??
SALAM PERJUANGAN SALAM MUJAHADAH!!!

No comments: