Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Saturday, December 10, 2011

ISLAM IS THE WAY OF LIFE...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...


Assalamualaikum WBT...
Cuti sekolah dah hampir sebulan, pejam celik, 2 tahun aku mengajar di SMATAF...akhirnya rasa seronok bergelar guru baru aku rasa, best juga rupanya, tapi cabaran cukup besar dengan suasana kerjanya...bagi aku perkara yang menjadi sukar kerana majoriti kakitangannya adalah guru-guru ku, jadi...paham-paham jelaa bila da bekerja jadi rakan sejawat guru-guru sendiri.

Emm...aku bukan nak citer tentang cikgu-cikgu aku sebenarnya, aku nak citer tentang suatu kes yang memang buat aku bingung memikirkannya, KES JATUH CINTA dengan BUKAN SEAGAMA....aduyai...memang cukup memeningkan.

Kes ni jadi pada saudara aku sendiri, siap tanya pendapat aku lagi...aku punya pendapat aku bagi pro dan kontra...dia kata nak bawa orang masuk ISlam pahala sangat besar...itu aku tak nafikannya, memang pahala sangat besar...aku sangat setuju dengan hasrat murninya...namun kontra nya aku kerana bila memikirkan, gerakan kritianisasi di zaman la ni makin menjadi-jadi, golongan kristian berusaha keras untuk mengkristiankan umat Islam. aku timbulkan persoalan padanya, Adakah kita umat Islam dah betul-betul paham ISLAM, kita dilahirkan dalam Agama ISlam tetapi adakah cara hidup kita ISlam, benar-benar kita mengamalkan Islam...amat malang sekali majoriti yang terjadi tidak begitu, makin teruk lagi adala....emmm....Guna akal di hadapan perasaan bukan perasaan di hadapan akal..betul tak?

Emm...jenuh juga aku memikirkan jalan penyelesaiannya...

Wednesday, November 10, 2010

KnOcK OuT!!!

Assalamualaikum WBT....

Moga dalam rahmat dan lindungan Allah hendak Nya, alhamdulillah baru pagi ni aku dapat mengadap 'komputer riba' aku ni, setelah sekian lama tak mengadap, asyik2 ayat ni kan...emmm...alhamdulillah dah hampir 9 bulan aku di SMATAf...macam2 yang aku dapat...

Sibuk dengan koje sampai lupa plak yang aku ade blog huhuhu....lagi 2 minggu majlis perkahwinan aku, huhuhu macam tek percaya je, makin bertambah le koje gue...jadi takut pun ade...daokanlah aku sahabat...

hampir 85% persiapan majlis...emmm...YA allah permudahkanlah urusan kami...

Thursday, July 29, 2010

SALAM SYA'ABAN : BERMULANYA SEBUAH EPISOD BARU...

Allhumma baariklana fi rajab wa sya'ban wa balighna ramadhan...Allahumma Aminnn...

Salam sejahtera buat semua sahabat...baru ade sedikit ruang untuk aku mengadap semula blig aku yang dah berkurun lama tak aku hadap ni....Setelah hampir 6 bulan lebih aku di tanah Air..baru arini aku dapat ngadap...

Sekarang aku ngajar dia SMA Tengku Ampuan Fatimah, Pekan..Jadi guru Tahfiz...walaupun bukan bidang aku...tapi demi Nak menjadi " ARKITEK " aku akan usahakan untuk diriku mahupun anak murid aku, walaupun agak sukar tapi satu pengalaman baru buat aku.
Pada sahabatku, jangan menganggap kita amik usuluddin kita mesti ajar usuluddin, walaupun tak banyak yang aku tahu paling kurang basic kene ade.

Jadi sahabat, benarlah kata " tak dapat banyak sikit, ape2 pun kuasailah ilmu yang dalam bidang kita itu dengan sebaik mungkin tapi jangan pula kita abaikan ilmu2 yang lain..."

Sepanjang 6 bulan aku di tanah air...awal aku sampai baru dua minggu kurang lebih mendarat di tanah aku dah di panggil untuk mengisi kekosongan yang ada di SMATAF, kalau aku memikirkan penat sampai yang tak hilang lagi, kalau aku pikirkan rindu yang lama aku tahan...memang aku tak duduk di sekolah ni, tapi bila memikirkan aku nak jadi ARKITEk...aku mesti bertindak...Offer yang diberi, zaman sekarang sauk je mana yang ada, demi kebaikan dan jika itu yang terbaik..semua keje Allah..yang penting tawakkal...

Mula - mula memang tak nak jadi cikgu...tapi bila di fikirkan kembali, sahabat... cita - cita asalku nak jadi arkitek...sebenarnya GURU juga arkitek...ARKITEK pendidik,pentarbiyah jiwa anak bangsa...lagi besar tugasnye, dari arkitek yang dok lukis bangunan...alhamdulillah pengalaman yang ada aku gunakan, walaupun pada mulanya agak kekok tapi...mengajar sambil belajar, alhamdulillah...GREAT TEACHER NADIA??? amin ya rab...moaga usaha ku mampu membawa anak muridku ke arah menegakkan ISLAM itu berjaya...

Bermula dengan OFFER sebagai guru di SMATAF, ku fikirkan guru al quran alih2 guru TAHFIZ adeyhh..mula2 mati akal gak...tapi aku mesti usaha..tentu ade hikmah yang Allah nak tunjuk pada aku...

Setelah sekian lama...( 6 bulan lebih ) alhamdulillah aku dapat sesuaikan diri, sering aku katakan pada anak murid aku " SAYA ADA MISI DAN VISI untu sekolah ni..jadi saya perlu berbuat sesuatu untuk adik2 saya di sini" Ya Allah perkenankan dan permudahkan serta lindungilah aku dalam memalui jalan dakwah mu Ya Allah...



Monday, March 22, 2010

12 KEJAHATAN YAHUDI .....

Dalam buku Qabaih al-Yahud dijelaskan 12 kejahatan Yahudi yang termaktub dalam Al-Quran. Kejahatan itu adalah seperti berikut:

1. Menuduh Nabi Musa punya penyakit kusta kerana tidak mahu mandi bersama mereka.

“Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu menjadi seperti orang-orang (Yahudi) yang telah mencaci Nabi Musa, lalu Allah membersihkannya dari segala cacian yang mereka katakan; dan adalah Dia seorang yang mulia di sisi Allah.” (33:69)

2. Enggan melaksanakan Taurat, sehingga Allah mengangkat gunung Tursina untuk mengambil perjanjian yang teguh.

“Dan (ingatlah) ketika Kami mengikat perjanjian setia dengan kamu semasa Kami angkatkan bukit Tursina itu ke atas kamu (sambil Kami berfirman):

“Ambilah (dan amalkanlah ajaran Kitab Taurat) Yang Kami berikan kepada kamu itu dengan bersungguh-sungguh, dan dengarlah (Apa Yang diperintahkan kepada kamu dengan mematuhinya)”.

Mereka menjawab:

“Kami dengar, dan Kami menderhaka”. Sedang kegemaran menyembah (patung) anak lembu itu telah mesra dan sebati di dalam hati mereka, dengan sebab kekufuran mereka. Katakanlah (Wahai Muhammad):” amatlah jahatnya apa yang disuruh oleh iman kamu itu kalaulah kamu orang-orang yang beriman." (2:93)

3. Tidak mahu beriman kecuali jika melihat Allah langsung.

"Dan (kenangkanlah) ketika kamu berkata: “Wahai Musa! Kami tidak akan beriman kepadamu sehingga Kami dapat melihat Allah dengan terang (dengan mata kepala kami)”. maka kerana itu kamu disambar petir, sedang kamu semua melihatnya.” (2:55)

“Ahli Kitab (kaum Yahudi) meminta kepadamu (Wahai Muhammad) supaya Engkau menurunkan kepada mereka sebuah Kitab dari langit. (Janganlah Engkau merasa pelik), kerana sesungguhnya mereka telah meminta kepada Nabi Musa lebih besar dari itu.

Mereka berkata:

“(Wahai Musa) Perlihatkanlah Allah kepada Kami dengan nyata (supaya Kami dapat melihatnya dan percaya kepadaNya)”. Lalu mereka disambar oleh petir dengan sebab kezaliman mereka (menderhaka kepada Allah); kemudian mereka pula menyembah (patung) anak lembu sesudah datang kepada mereka keterangan-keterangan (mukjizat), lalu Kami maafkan mereka dari perbuatan yang sedemikian itu (ketika mereka bertaubat). dan Kami telah memberi kepada Nabi Musa kekuasaan yang nyata (untuk mengalahkan kaum yang kafir itu).” (4:153)

4. Merubah perintah Allah.

“Dan (kenangkanlah) ketika Kami berfirman: “Masuklah kamu ke bandar ini, kemudian makanlah daripada benda-benda yang ada di dalamnya dengan sepuas-puasnya, apa sahaja yang kamu sukai. Dan masuklah kamu melalui pintunya dengan tunduk (merendah diri); dan (mintalah ampun dengan) berkata: ‘ Ya Allah ampunilah dosa Kami ‘; supaya Kami ampunkan kesalahan-kesalahan kamu, dan Kami akan tambah pula pahala orang-orang yang berbuat baik." (2:58)

“Kemudian orang-orang yang zalim (penderhaka) itu mengubah perkataan (perintah kami) yang dikatakan kepada mereka dengan melakukan sebaliknya; maka Kami turunkan ke atas orang-orang yang zalim itu bala bencana dari langit, dengan sebab mereka sentiasa berlaku fasik (menderhaka).” (2:59)

5. Menuduh Nabi Musa mengolok-olok mereka saat mereka disuruh menyembelih sapi betina.

“Dan (ingatlah), ketika Nabi Musa berkata kepada kaumnya: “Sesungguhnya Allah menyuruh supaya kamu menyembelih seekor lembu betina”. mereka berkata: “Adakah Engkau hendak menjadikan Kami ini permainan?” Nabi Musa menjawab: “Aku berlindung kepada Allah daripada menjadi salah seorang dari golongan yang jahil (yang melakukan sesuatu yang tidak patut)." (2:67)

6. Menulis Al kitab dengan tangan mereka, lalu mengatakan ini dari Allah.

“Kecelakaan besar bagi orang-orang yang menulis Kitab Taurat dengan tangan mereka (lalu mengubah Kalam Allah dengan rekaan-rekaan mereka), kemudian mereka berkata: “Ini ialah dari sisi Allah”, supaya mereka dengan perbuatan itu dapat membeli keuntungan dunia yang sedikit. maka kecelakaan besar bagi mereka disebabkan apa yang ditulis oleh tangan mereka, dan kecelakaan besar bagi mereka dari apa yang mereka usahakan itu.” (2:79)


7. Memutar-mutar lidahnya untuk meyakinkan bahawa yang dibacanya itu adalah wahyu yang asli.

“Dan sesungguhnya, di antara mereka (Ahli Kitab itu) ada (Ketua-ketua ugamanya) yang memutar-mutar lidahnya semasa membaca Kitab Taurat (dengan mengubah maknanya), supaya kamu menyangkanya sebahagian dari Kitab Taurat padahal ia bukanlah dari Kitab itu. dan mereka pula berkata: “(Bahawa) ia adalah (datangnya) dari sisi Allah”, padahal ia bukanlah dari sisi Allah; dan mereka pula tergamak berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta).” (3:78)

8. Mengubah Firman Allah.

“(Sesudah kamu - Wahai Muhammad dan pengikut-pengikutmu - mengetahui tentang kerasnya hati orang-orang Yahudi itu) maka bolehkah kamu menaruh harapan bahawa mereka akan beriman kepada seruan Islam yang kamu sampaikan itu, padahal sesungguhnya telah ada satu puak dari mereka yang mendengar Kalam Allah (Taurat), kemudian mereka mengubah dan memutarkan maksudnya sesudah mereka memahaminya, sedang mereka mengetahui (bahawa perbuatan itu salah)?” (2:75)

9. Menyembah patung sapi.

“Dan (kenangkanlah) ketika Kami berjanji kepada Nabi Musa (untuk memberi Taurat kepadanya sesudah ia bersiap selama) empat puluh malam. Kemudian, setelah ia pergi, kamu menyembah (patung) anak lembu, dan kamu sebenarnya orang-orang yang zalim (terhadap diri sendiri).”
(2:51)

“Dan sesungguhnya telah datang kepada kamu Nabi Musa membawa keterangan-keterangan (mukjizat) kemudian kamu menyembah (patung) anak lembu sepeninggalannya, dan kamu (dengan perbuatan itu) adalah orang-orang yang zalim.” (2:92)

10. Mengatakan tangan Allah terbelenggu.

”Dan orang-orang Yahudi itu berkata: “Tangan Allah terbelenggu (bakhil - kikir)”, tangan merekalah yang terbelenggu dan mereka pula dilaknat dengan sebab apa yang mereka telah katakan itu, bahkan kedua tangan Allah sentiasa terbuka (Nikmat dan kurniaNya luas melimpah-limpah). ia belanjakan (limpahkan) sebagaimana yang ia kehendaki; dan demi sesungguhnya, apa yang telah diturunkan kepadamu dari Tuhanmu itu akan menjadikan kebanyakan dari mereka bertambah derhaka dan kufur; dan Kami tanamkan perasaan permusuhan dan kebencian di antara mereka hingga hari kiamat. tiap-tiap kali mereka menyalakan api peperangan, Allah memadamkannya; dan mereka pula terus-menerus melakukan kerosakan di muka bumi, sedang Allah tidak suka kepada orang-orang yang melakukan kerosakan.” (5:64)

11. Menuduh Allah itu faqir.

”Sesungguhnya Allah telah mendengar perkataan orang-orang (Yahudi) Yang mengatakan: bahawasanya Allah miskin dan kami(yahudi) ialah orang-orang kaya. Kami (Allah) akan menuliskan perkataan mereka itu dan perbuatan mereka membunuh Nabi-nabi dengan tidak ada alasanyYang membenarkannya, dan Kami akan katakan kepada mereka: “Rasalah kamu azab seksa Yang sentiasa membakar." (3:181)

12. Menyuruh Nabi Musa dan Tuhannya berperang untuk mereka.

"Mereka (menolak dengan) berkata: “Wahai Musa, Sesungguhnya Kami tidak akan memasuki negeri itu selama-lamanya selagi kaum itu masih berada di dalamnya; oleh itu pergilah Engkau bersama Tuhanmu dan perangilah mereka. sebenarnya Kami di sinilah duduk menunggu." (5:24)

Saturday, June 28, 2008

KOLEKSI KEADAAN DI PALESTINE










SEMASA : GENCATAN SENJATA TERGUGAT!!!

Thursday, June 26, 2008

>> Israel menangguhkan pembukaan sempadan(perlintasan) antara Israel-Gaza, melibatkan laluan perdagangan. Ehud Barak, Menteri Pertahanan Israel mengarahkan agar sempadan-sempadan yang bersempadanan dengan Gaza tidak dibuka, menurut sumber semalam. Rentetan itu adalah balasan ke atas 3 serangan roket yang dilancarkan oleh SARAYA AL-QUDS(sayap tentera JIHAD ISLAMI). Sumber menyatakan, serangan itu dilancarkan dari Gaza dan jatuh di Sderot, Israel. Kerajaan Israel mengungkapkan "tindakan ini adalah bahaya, dan tidak menghormati persepakatan gencatan senjata". Menurut radio Israel, Ehud Barak mengeluarkan ketetapan dengan menutup sempadan Israel-Gaza, terutama yang melibatkan perdagangan. Israel juga menolak permintaan pembukaan sempadan Qarni, sempadan Sufa, sempadan Nehal Auz yang digunakan untuk mengeksport barangan kargo dan bahan bakar ke Semenanjung Gaza.

Menurut radio Israel, Ehud Barak akan bermesyuarat dengan pihak-pihak di bahagian Keamanan Israel dalam masa terdekat bagi menetapkan sempadan-sempadan sama ada ditutup atau dibuka.Sementara itu, Kerajaan Israel turut membuat aduan rasmi kepada Kerajaan Mesir berikutan serangan roket keSderot yang disifatkan "Palestin melanggar persepakatan gencatan senjata".Peter Lener, jurucakap bagi tentera Israel mengatakan "apa-apa pun tidak akan dimasukkan ke Semenanjung Gaza, dijelaskan Gaza telah dibekalkan dan permulaan dimasukkan barang-barang kargo dan keperluan pada hari ahad yang lalu. Katanya, sempadan Erez yang dikhususkan untuk laluan ramai dibuka bagi pesakit-pesakit dari kalangan penduduk Palestin untuk mendapatkan rawatan.Ehud Olmert, Perdana Menteri Israel dan Ehud Barak dijadualkan akan mengakan pertemuan bagi membincangkan bentuk balasan terhadap serangan roket.

Dinyatakan, 2 serangan roket ke Sderot mengakibatkan kerosakan harta benda dan dua penduduk Israel mengalami kecederaan. 1 lagi serangan roket jatuh ke atas sebuah kebun, luar bandar Sderot.Walaubagaimanapun, pejabat Perdana Menteri Israel mengatakan serangan roket ini mengancam gencatan senjata, tetapi Israel tetap berpegang atau memberi komitmen terhadap persepakatan gencatan senjata.Di pihak HAMAS, menurut jurucakapnya Sami Abu Zuhri mengatakan, HAMAS bersama pejuang-pejuang Palestin yang lain terus memberi komitmen terhadap gencatan senjata dengan Israel.Menurut Abu Zuhri, pembukaan sempadan telah ditetapkan pada jam 8(GMT) yang membenarkan kemasukan barangan keperluan, bahan bakar(akan ditambah dari semasa ke semasa) selepas bermulanya gencatan senjata, seperti yang disepakati antara HAMAS dan Israel.Sementara itu, Pengerusi Yayasan bagi Stesen janakuasa di Semenanjung Gaza mengatakan, kerajaan Israel melarang kemasukan solar dan minyak ke Gaza melalui sempadan Nehal Auz yang dikhususkan untuk pengeksportan bahan bakar ke Timur Gaza. Menurutnya, Gaza mengalami krisis bahan bakar pada tahap kritikal, dan memerlukan 12 ribu tan bahan bakar dari Israel dengan segera.

>> JIHAD ISLAMI mengakui pihaknya bertanggungjawab dengan serangan roket semalam. Iaitu serangan pertama selama gencatan senjata disepakati. Dinyatakan, serangan roket ini adalah serang balas terhadap pembunuhan yang dilakukan tentera Israel ke atas pemimpin SARAYA AL-QUDS(JIHAD ISLAMI) di Nablus, Tebing Barat.Bagaimanapun, JIHAD ISLAMI menjawab berkenaan gencatan senjata, iaitu "secara berkecuali". JIHAD ISLAMI tetap berpegang dengan gencatan senjata tetapi mengikut apa yang Israel mampu dan berupaya terhadap gencatan senjata ini.

>> Sumber perubatan Palestin, menurut seorang saksi mengatakan, seorang petani Palestin parah dan kritikal awal pagi semalam akibat tembakan tentera Israel, di Timur bandar Khan Yunus, Utara Gaza.Sementara itu, gerakan pembebasan Palestin di Tebing Barat mengatakan, pihaknya tidak akan berdiam diri dengan tekanan Israel di sana. Sumber menyatakan, pasukan penakluk(Israel menangkap 8 penduduk Palestin dengan alasan mereka 'dikehendaki' di beberapa kawasan yang berlainan.

>> Rentetan persepakatan gencatan senjata, Sami Abu Zuhri(Jurucakap HAMAS) mengatakan kenyataan wakil Israel berhubung persetujuan Mesir yang melibatkan pembukaan sempadan Rafah dengan pembebasan tentera Israel yang ditawan pejuang Palestin di Gaza semenjak 2 tahun lalu, adalah tidak benar.

Abu Zuhri menambah(sumber media elektronik), mengatakan "isu Shalit adalah berkait rapat dengan dokumen penukaran tawanan (tentera Israel-penduduk Palestin yang berada dalam penjara Israel) berdasarkan syarat-syarat yang telah dinyatakan sebelum ini. Shalit tidak akan dapat melihat cahaya sehinggalah penduduk Palestin yang berada dalam tawanan Israel juga boleh melihat cahaya".Sumber menyatakan, Husam Zaki jurucakap bagi kementerian Luar Mesir, "Mesir yang boleh mengeluarkan ketetapan sama ada sempadan Rafah di buka atau tutup".

Sumber maklumat(26/06/08, suratkhabar Misril-Youm dan suratkhabar Al-Akhbar)

Friday, June 27, 2008

GERAKAN YAHUDI, FREEMASONARY : DIMANA KITA???



Assalamualaikum..


Salam perjuangan salam ukhuwwah..salam bertemu kembali....


Emm....terbengkalai aku punya blog dah lama sangat..sibuk sikit, nk citer ape plak kali ni ek!!!

Keylah!! Aku nak kongsi ngan sahabat-sahabat ape yang aku dapat masa aku exam baru2 ni...

Walaupun aku hanya membaca kitab kuliah tapi...input yang aku dapat sangat banyak...berkenaan isu sekeliling sekarang ni... isu dunia...berkenaan dengan BUMI PALESTINE...berkebetulan arini aku kene bagi pengisian untuk Muzakarah Berkelompok atau SMART CIRCLE ataupun USRAH...alaa...bagi tazkirah je...aku pun bagi la ape yang aku dapat dalam buku kuliah aku tulaa....memandangkan kita semua ni bidang yang berbeza so kita share la ape-ape yang kita dapat..dengan kawan-kawan, jangan kedekut ilmu.... :)


Tajuk buku aku Tayyarat Fikriyyah Al mua'sarah...( aliran pemikiran semasa, lebih kurang laa maksud dia..) buku lebih kepada membincangkan bab YAHUDI dan strategi depa semua nak menjahamkan Islam...tanpa di sedari oleh umat islam sendiri...aku baca dan terus baca..kitab kuliah kat mesir ni hasil adabtasi dari kitab-kitab lain...


Konklusi yang leh aku buat dari ape yang aku baca...strategi yang digunakan oleh YAHUDI untuk jatuhkan ISLAM KHUSUSNYE bumi dan penduduk palestine....emm...punye laa depa ni ingat depa nye tok moyang punya wasiat kononnye depa mendakwa yang tanah palestine ni adelah JANJI TUHAN kepada NABI IBRAHIM untuk di wasiatkln kepada anak-anak or waris laa...dan mereka juga mendakwa kat palestine tu ade satu bukit yang dinamakan JABAL YAHUU bersempena nama tuhan depa...tanah yang depa kata perjanjian tuhan dengan NABI IBRAHIM tu adalah dari sungai furrat ( IRAQ ) hingga ke sungai nil ( MESIR )...huhuhu...punya laaa siap ade kawasan lagi...


Antara strategi yang depa guna nak jatuhkan adalah dengan menggunakan satu pertubuhan atau gerakan rahsia atau pun yang dikenali sebagai FREEMASONARY...ni nama yang latest laaa kononye..kalau tak depa guna nama AL QUWWATUL AL KHAFIYYAH ataupun ALMASUNIAH...itu dalam bahasa arab daaa..maknanya sama je..GERAKAN RAHSIA...

GERAKAN berjema'ah...emm..menarik kan...pastu depa guna satu manhaj yang mana dengan menyebarkan pahaman ilhadiyah atau ATHIES....supaya manusia sejagat tak percaya akan kekuasaan atau hilang terus tauhid akan ALLAH...


Bila dah tersebar, manusia dah umpama hilang laa pedoman..dah tak kenal akan hukum hakam hilang akhlak bunga diri, hilang nilai-nilai kemanusiaan...so senanglaa depa ni nak teruskan strategi seterusnya....diorang ni akan pegang HARD CORR dalam sesebuah negara...pemimpin tertinggi laa..sebab pemimpin akan jadi roll model pada rakyat, rakyat kompem akan dengar cakap pemimpin walaupun kadang-kadang ada yang menolak...sebab BILA KITA DAPAT KUASA KITA BOLEH BUAT APE SAJE.....huhuhu....dengan itu dapatlaa depa ni nak bentuk pertubuhan-pertubuhan lain....contoh yang memang aku sendiri pun terkejut..KELAB YOGA...selalu kita dengar kan...senaman YOGA....ni pun dakyah yang dibuat oleh yahudi...huhuhu...nak rosakkan akidah kita umat ISLAM khususnya....kelab-kelab kecil ni adelah sebagai PERISIK atau lebih kurang kader-kader depa laa nak luaskan empayar yahudi...emmm bagus tak bagus, kita umat Islam....ape yang kita buat...bg sokongan atau ape? kita tak sedar sebenarnya kadang-kadang kita lah yang jadi penyumbang terbesar....huh!!! seram aku.


Ok...depa ni juga akan adakan MUKTAMAR untuk bincangkan permasalahan andai ade strategi yang depa guna tu bermasalah...emm...adik beradik muhasabah laa...lebih kurang!!! Dah bincang sesama depa dapat kata sepakat...mereka baiki ape yang silap bagi melicinkan gerakan depa...


Jika kita perhatikan kita selaku UMMAT ISLAM adelah tak salah kalu kita tiru cara yang depa guna untuk tolak mereka balik..dengan menggunakan strategi depa. Tak salah sebab kadang-kadang kita nak tolak musuh kita kena kenal musuh..ini tidak musuh kenal kita tapi kita tak kenal musuh macam mana kita nak tolak musuh...last sampai sudah gerakan islam menjadi lembab dek kerana kesilapan kita sendiri.


Jadi antara strateginnye :


- gerakan yang bermanhaj dustur kita AL QURAN dan ASSUNNAH.

* dengan menggunakan manhaj kita akan lebih mensistematikkan gerakan kita dan pasti kita tidak akan terseleweng dari jalan sebenar yang kita nak bawa.


- mesti dalam kumpulan.

* kalau kita sendirian kita akan jadi lemah dan orang mudah nak patah atau serang kita, macam kisah kambing biri-biri yang terpecah dari kumpulannya maka senanglah serigala nak makan...( pandai2 la cari cerita tu )


- Sentiasa bermuhasabah.

* bila kita selalu chek list kita akan pastikan tidak akan mengulangi kesilapan yang sama...pastu mesti berlapang dada...berfikiran terbuka...supaya senang dan mudah untuk kita lalui jalan dakwah yang kita nak bawa.


- Bermatlamat yang satu ( SEBAGAI AGEN PERUBAH DAN MENJULANG KEMBALI KEGEMILANGAN ISLAM.

* emmm...jika kita perhatikan orang yahudi mampu dan mereka terus cuba bangkit mencari jalan untuk mendapatkan kembali tanah dakwaan mereka kononnye...kita ummat ISLAM tidak mahukah untuk bangkit dan cari jalan untuk kembalikan semula kegemilangan ISLAM DAN KEMBALIKAN SEMUAL KHILAFAH UTHMANIYYAH yang menjadi batu loncatan tersebar ISLAM di seantero DUNIA.


Inilah antara yang aku dapat dari ape yang aku baca... ni baru separuh kitab tak semua lagi...nanti aku sambung balik laa...cerita ni...supaya kita sama-sama dapat hadam dan rasa sedar dalam diri untuk bangkitakan kegemilangan ISLAM...


Emm...jadi kita selaku UMMAT ISLAM semestinye lebih terkedepan dan lebih bersistematik.


Bersama-samalah kita membantu sahabat-sahabat, saudara seakidah kita di BUMI PALESTINE, walau hanya dari jauh...sekurang-kurangnye ade juga sumbangan dari kita...sahabat-sahabat boleh mendapatkan maklumat dan keadaan terkini di PALESTINE dengan melawati : http://www.minipavilion.blogspot.com, kalau dah malas sangat nak beli surat khabar...kalu kat mesir ni bahasa arab, kalu negara lain mybe guna bahasa ibunda disana..so...kat laman web ni dah diterjemahkan ke dalam bahasa melayu pun....jadi...kalau malas lagi tak taulaa....memang patut kita dapat gelaran ME-LAYU....tepuk dada tanya IMAN??
SALAM PERJUANGAN SALAM MUJAHADAH!!!