Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Photobucket

Thursday, November 15, 2007

SELAMAT PENGANTIN BARU ACHIK NASIR DAN KAK TUNA

FIRMAN ALLAH SWT: " wahai! Golongan manusia bertaqwalah kamu kepada tuhanMU, yang menjadikan kamu dari jiwa yang satu,dan daripadanya Allah ciptakan isterinya,dan daripada keduanya Allah memperkembang biakkan laki-laki dan perempuanyang banyak....
Dan bertaqwalah kepada ALLAH yang dengan namaNYA kamu saling meminta antara satu sama lain, dan peliharalah hubungan silaturrahim. Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan mengawasi kamu....." ( Surah ANNISAA' : ayat 1 )
Adusss!!! penatnya,baru balik dari majlis akad nikah sahabat aku..achik nasir dan kak tuna, teringat lak kat kampung...seronok gak orang kata " amik berkat " ye tak? hehehe...aku cam biasa la amik port untuk penanggah..jaga lauk, ke lauk jaga aku pun aku tak tau laa...maklumla...kalau ngan DPM ni aku lemah skit coz..tak pernah join langsung dari aku mula sampai hinggalah dah nak masuk tahun ke enam aku kat sini, dah tahun akhir pun masih tak dapat lagi nak berkhidmat untuk DPMM...ampunkan aku wahai warga MANSURAH, emmm...Majlis kenduri depa berlangsung SABTU ni,aku dapat lagi satu kerje kena wat bunga telur ( coklat je ) habis aku sapu ahli bait sampai memember aku untuk jadi " pembantu aku ", mana taknya MINAH BRUTAL kene jadi TYCO wat bunga telo...tapi jangan pandang sebelah mata ye...walaupun aku ni BRUTAL ( ye ke ? ) tapi...wanita melayu terakhir, bukan nak ria', nak ujub dan takabbur je...ASTAGHFIRULLAH, ye lah kan sambil tengok sambil belajar...kat sini betulla orang kata macam-macam ilmu ada...sampai ilmu nak kendalikan majlis kenduri kawin pun ada...Jadi nak katanya...kita yang ada kat sini rebutlah peluang yang ada ni...tak kiralah ilmu ape, jangan tersalah tuntut dahle...
Melalui majlis ni gak leh kita amik istifadah dan panduan kehidupan harian kita, sebab ape aku kata camtu? haa....pada sape-sape yang dah berpunya...cepat-cepat laa..langsungkan majlis..yelah kan bleh ELAKKAN MAKSIAT yang mana kita ni dah sedia maklum tak elok kawan lama-lama or bertunang lelama...nanti MASALAH BESAR...pempaham jelaa...kita ni dah sedia ada dan memang ada "dosa kering"( ada ke istilah cam ni ek?!! ) dan dosa-dosa yang selainnya, so...bagi mengelakkan dari bertambah dosa yang memang sedia ada...jadi BERTINDAK MENGIKUT ARAHAN ( syariat yang dah ditetapkan al - quran....)

No comments: