Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Photobucket

Saturday, March 29, 2008

ASSALAMUALAIKUM....

SALAM SEJAHTERA BUAT SAHABAT..DAN TEMAN-TEMAN SEPERJUANGAN..

Emm...dah lama tul aku tak " mengerjakan " blog aku ni, macam dah usang ek!! Punya le lama bebenau aku tak update, aduss...aku sebenarnye sibuk skit...laa ni kuliah aku kene attend le plak, pastu khamis ni siap ade ujian lak!! Cam ujian kelayakan laa lebih kurang...makin senak pala aku bila pikio...

Baru-baru ni pensyarah aku masuk " muhadharah " berleter kat aku dan kawan-kawan aku, termasuk geng-geng aku yang arab tu sekali....PERANAN MAHASISWA!! KEBANGKITAN MAHASISWA!! Pergh!!! Sukar untuk aku percaya ape yang di alami..ape tidaknya...baru je lepas aku masuk join program forum perdana bersama TUAN IBRAHIM TUAN MAN, US NIK ZAWAWI dan tak ingat dah sape namanye...anjuran Badan Anak Selangor Mesir...Sekali balik dari kaherah masuk ke kuliah kene lagi sejibik...memang best dua kali basuh...beliau lebih tumpukan pada mahasiswa ISLAM...khusus pada mereka yang mengaji AGAMA...

Terkesima aku seketika bila di sentuh " Kamu selaku pelajar azhari dan azhariah perlu merasa bangga kerana terpilih untuk berada di universiti terulung AL AZHAR...tugas kamulah nanti untuk membentuk masyarakat, membimbing masyarakat...nak tegur remaja-remaja kita yang makin hari makin parah...kita yang mengkaji, mendalami, mengaji ilmu agama inilah yang bertanggung jawab...dalam segenap aspek..." terjemahan aku dan kawan-kawan...hehehe...

Begitulaa..konklusi yang leh aku buat dari ape yang pensyarah aku bagitau...( kalau nak taip semua yang dia cakap..nanti aku lak yang jadi pensyarah..mana leh derhaka..) konklusinye..KITALAH JUARA...maknanya kita kene berusaha menjadi ULAMA' WARATHATUL ANBIYA'..yang pasti pepandai le korang wat konklusi sendiri...aaa lu pikir la sendiri... :)

Ape lagi aku nak citer ye...nantila lain kali aku sambung bebelan aku keyh... Salam Reformasi!!

No comments: