Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Photobucket

Thursday, January 3, 2008

SALAM TAHUN BARU...

SELAMAT TAHUN BARU...
Tak terlambat kirernye aku nak ucapkan "SELAMAT TAHUN BARU" buat semua yang membaca blog aku ni...baru 3 hari berlalu masuk tahun baru...

Buka buku baru, tutup buku lama, azam baru....azam lama? :) senyum sendiri memikirkan, pada aku kene chek semula kot..mana-mana yang tak tertunai..ye tak? Takut gak ni...bermula detik 12:01 minit 1 JANUARI 2008, aku mula pasang azam baru dan buka lembaran baru, biarkan kenangan 2007 berlalu...memang best!! Bukan terus lupa buku lama...dah tak nak pusing belakang pada aku menyakitkan...Bukan bermakna kita kene lupa just abaikan je, pada yang nak chek...tafaddal..yang tak nak luka lama berdarah lagi...kene wat list awal-awal ape yang belum tertunai dia masa yang lepas...ye tak?

5 aribulan aku exam...nape ntah tahun ni cam tenang manjang...ape kes... aku pun tak tau, tak rasa pun nak exam...rasa ape ntah!!! Aku ni ade masalah jiwa kot hhahahahahahaha....takdela, aku takut gak cuma saje je mengcoolkan keadaan...tak nak gabra..tapi jadi tenang sangat plak..pelik tul...takpela moga ketengan ini berterusan...

Aku tipon mak aku arini, citer-citer hal aku kat sini and tanya hal kampung pas banjir...Mak kata atok aku sakit la ni...mybe oprate hari ni...adik aku jaga kat spital, mak aku just ulang alik je, emmm....aki aku tinggal ngan adik lelaki aku, diorang ulang alik je...adik aku 2 orang and sepupu 1 orang jaga ...ok lah tu wiso gak aku sebenarnye...

Pastu mak citer hal persediaan kahwin adik aku nombor dua, angah...emmm...alhamdulillah, berjalan lancar, arini jumpa tok imam hal akad nikah and ape ntah..aku pun tak tau, coz aku pun tak kawin lagi...hehehehe...adik aku jalan dulu, ok pe...dah jodoh dia dulu ye tak..mak akau kata kita kembali ke LOH MAHFUZ....adik aku insyallah akan melangsungkan perkahwinannya 1 februari akad, 2 februari kenduri....emm...alhamdulillah mogaa..dipermudahkan segalanye..and adik aku di bawah lembayung rahmat kebahagiaan...aminnnnnnnnnnnnnnnn.....

Emm...aku? stay cool..abis study lu baru pikio...dah keje, dah setle semua...baru pikio, bukan tak terpikio langsung..cuma...malas ade, serik ade, takut pun ade...so..kalau tak nak tanggung risiko lain..jangan pikio lagi, karang study ntah kemana...ape ntah ke mana...ye tak? Pepepun..just wait and see..doa. usaha. ikhtiar dan TAWAKKAL....yang penting buka buku baru, lembaran baru, azam baru dan yang sama waktu dengannya....

Exam aku lagi sehari, ngafal2 benti jap...tapi jadi benti lama plak...hehehe....study 5 minit benti 5 jam ape kes....hahaha...anyway, pada kawan-kawan ku selamat menghadapi IMTIHAN moga beroleh kejayaan bersama...KITA BALIK TAHUN NI....bawa GADING EMAS untuk KUAGA...CITA-CITA, IMPIAN dan sebagainye,yang penting DUIT ( DOA . USAHA . IKHTIAR . TAWAKKAL )jangan duk atas tikar sejadah je, baca buku tak...ape pun tak...sama je..laa...yang penting..USAHA allah akan tentukan...AMINNNN...

SALAM MUJAHADAH, SALAM IMTIHAN...

No comments: