Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Photobucket

Monday, December 17, 2007

SEMANGAT PERJUANGAN HARMONI???

Malam ni aku..rasa rindu sangat kat mak aku, hujan lebat tak dapat dah nak tahan...nape ntah aku jadi futur plak...wase nak balik malaysia. Aku buntu sangat-sangat...mybe sebab nak exam. YA ALLAH !! Aku mohon berilah aku kekuatan...untuk hadapi ujian ini.

Mak Abah...adik..along windu sangat, malam ni along rasa sunyi je...windu sangat kat kampung, nak jumpa mak abah adik-adik...

Dalam 2 Minggu lagi aku exam...30 aribulan ni aku takhalluf ( repeat paper ) falsafah yunani, dh dekat 3 minggu aku tak dapat kol mak aku, ni agaknye aku jadi sasau ni...ntah rasa sunyi plak. Nak kontek tak dapat, letrik terputus bateri hp mak aku dh hbis sepajang banjir.biasanye memang hobi aku time exam bercakap or bercerita ngan mak aku...rasa ade satu semangat yang tak tau nak gambarkan camner bila bercakap ngan mak. Aku dapat rasa ade aura yang menjalar dalam diri aku...seronok tenang dan macam-macam lagilah...pas aku call mak. Kuasa Allah...Kasih seorang ibu...

Betul semangat ade pada diri, tapi semangat untuk memimpin semangat itu pun perlu...demi memastikan janaan aura yang berterusan...teringat kawan aku pernah kata " nadia...semangat tu ade dalam diri kita, kita kene cari...kalau tak sampai bila-bila kita takkan jumpa..." ye aku akui semangat itu ada dalam diri tapi...pada aku semangat dari yang lain pun membantu agar kita lebih kuat..kadang-kadang untuk kta hadapi sendirian sesuatu perkara adalah sukar... Sahabat-sahabat pembaca posting ni abagi komen skit!!! Ke camner?? Fikir-fikirkanlaa...

Emm....sedikit tenang bila hamburan airmata dah habis keluar..cam empangan paip pecah!! Dik kerana perkara yang terbuku didada, sekali sekala lepas...lega...dapat aku rasa...walaupun mungkin itu nampak kebudak-budakan, tapi sedar atau tidak dengan airmata mampu menjadikan kita seorang yang KUAT dan TABAH...ye ke? Aku sering dikatakan KEMEME sebab sering berjujuran airmata, tapi ketahuilah...dengan cara itu mampu buat aku rasa lega...tak perlu aku kuarkan dengan kata-kata...

Lain orang lain caranye...ye tak??

No comments: