Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Photobucket

Saturday, December 15, 2007

DEBARAN IMTIHAN...MAK ABAH DOAKAN ALONG!!!

Salam Pertemuan...dah lama aku tak ngadap KOM ni...and dah lama gak aku tak menconteng di "alam maya", aritu nak sambung baru ni aku dapat sambung...sibuk ngan kelas tambahan dan yang sama waktu dengannya..

Tadi aku tipon kampung, dail punya dail "nombor yang anda dail di luar kawasan...." , " this is the voice mail for number bla...bla..bla..." nak nanges gak ...(tapi memang HUJAN dah pun), aku tak tau la sejak akhir-akhir ni aku duk ingat kampung je...takde ape pun just nak dengar suara mak je, WINDUUUUUUUUUUU sangat...aiseyh!!! Cam nak hujan lagi... :(, apsal aku ni jadi minah leleh lah plak, betulla cakap mak aku, " along ni nampak je brutal tapi hati kristal???" bila pkio balik...memang pun...hehehehe...malu plak wase.

Emmm...tujuan sebenar aku tipon mak aku nak bagi jadual imtihan aku...alih-alih dapat mesej dari adik aku " kak, antar kat nombor adik, bateri diorang semua dah kong, kami kene jimat bateri, banjir makin teruk..rumah dah masuk air, mak demam abah kurang sihat...coz penat angkat barang...jangan call" berjujuran air mata aku baca mesej adik aku. Bukan sebab adik tak bagi aku call tapi aku sedih mak and abah aku tak sihat...nape ntah aku jadi tak tentu arah sejak akhir-akhir ni...sedih je, emosi nak exam kot...semangat aku makin lama makin lemah, nape ntah!!! Aku jadi bingung, "pana"...ape yang di fikir pun aku tak tau, mungkin sebab terlalu banyak maksiat agaknye...banyak dosa...ASTAGHFIRULLAH...moga keampunan buat ku...YA ALLAH AMPUNKAN DOSAKU DAN KEDUA IBU BAPAKU JUGA SAUDARA - SAUDARA ku serta muslimin dan muslimat seluruhnya, tidak lupa guru-guru juga sahabat-sahabat ku yang hidup mahupun yang telah mati....aminnn...Banjir semakin teruk?? Ya allah !!! Lindungilah kaum keluargaku serta umat muslimin dari bencana....MAK ABAH ALONG NAK BALIKK!!!!

Exam makin hampir pada perkiraan aku tinggal 3 minggu lebih skit...kelmarin amik jadual exam..terkesima jap tengok jadual..minggu pertama dan kedua ok lagi tengok minggu akhir exam direct 22 , 23 , 24 exam...tak selang walau sehari...dah laa ade madah yang aku takde buku, doktor tak kuarkan buku guna muhadharah je...PENING!!! Mungkin ade nusrah allah nak bagi...BITTAUFIQ WANNAJAH..aminnnnnnnnnnn...

JADUAL EXAM AKU ( 4 AKIDAH DAN FALSAFAH LILBANAT MANSURAH )

SABTU - 05 JANUARI 08 : USUL FEQH
SELASA - 08 JANUARI 08 : ISTISYRAQ WATTABSYIR ( ORENTALIS DAN KRISTIANISASI )
SABTU - 12 JANUARI 08 : MILAL WANNIHAL ( PERBANDINGAN AGAMA )
SELASA - 15 JANUARI 08 : FALSAFAH ILMI
SABTU - 19 JANUARI 08 : MANHAJ MUFASSIRIN
SELASA - 22 JANUARI 08 : FALSAFAH EROPAH
RABU - 23 JANUARI 08 : NUSUS FALSAFAH
KHAMIS - 24 JANUARI 08 : FALSAFAH MAGHRIB

*SEMUA MADAH MULA JAM 1.00 PETANG HINGGA 4.00 PETANG

Sebut tentang exam ni...jadi gelabah pegang semua buku tak kene, makan pun jadi tak tentu arah tapi masih gak rileks semacam je..STAREHHHH...Tak sedar agaknye...WOITT!!!! NAK BALIK TAK TAHUN NI...KE NAK DUK SINI LAGI????

YESS!!! YESSS!!! AKU AKAN PASTIKAN AKU MESTI NAJAH....balik berbakti pada kuarga, bangsa, AGAMA yang utama....

Takut plak bila pikio...dah nak abis dah aku ngaji MESIR, pejam celik hampir 6 tahun aku bermukim di BUMI ANBIYA', sayang nak tinggalkan...insyallah ade rezki aku pasti datang semula...mencari gali khazanah yang berbaki, yang masih belu aku gali...yang pasti tahun ni aku mesti pulang dengan "GADING EMAS" untuk aku hadiahkan pada kuargaku...moga IMPIANKU ini tercapai aminnnnnnnn...

No comments: